Tuesday, 14 June 2011

orang+plastik=ORANG PLASTIK

Assalamualaikum .


Hari ini memang hari tersibuk pernah aku lalui sepanjang dua hari naik sekolah ni . Yeahh! Sebab hari ni photoshoot . Perghhh nak tolong cikgu key in merkah dalam masa yang sama kena berlari berkejaran kat tempat nak ambil gambar tu . Camera tu memang dah nak pecah sebab asik muka aku dengan aku je . Haishhh memamg tak patot sehh ! Fofularr jap je . Ngeee . 

Okay dimalam yang sunyi lagi mengantukkan ni aku nak cercite pasal ORANG PLASTIK . Ermm aku cuma nak cakap pasal dua benda je mengenai orang plastik ni . Are you ready peeps ? Lets go ;D 
Pertama :

Sebelum apa-apa aku nak mintak maaf kalau apa yang bakal aku cakap ni salah atau memang takde dalam list langsung k ? Korang mestilah suka pergi pasar malam setiap hujung minggu atau hari-hari yang tertentukan ? Lepas tu, dah melawat ke gerai-gerai kat situ korang nampak air . Air tu pulak macam pelangi kan . Korang pun apa lagi memang sukalah kan, gumbira dan mintak mak duit nak beli air . Tulis kat situ air milo tiba-tiba warna dia hijau kemerahan . Korang pun "Fuhhh kaler dia santekk sehh ! Lebih lain daripada biasa" . Dengan gembira lagi tersengih-sengih korang pun "pakcik air milo kaler ijau tu satu" . 



Korang terfikir tak yang bahan pewarna tu berasal dari apa ? Mestilah kalerkan .. Apelahh sengal aku ni . TAPI korang mungkin tak terfikir yang bahan pewarna ape semua tu mengandungi bahan kimia . Alahh bahan kimia yang buat kerusi plastik tu . Okay bila dah minum mestilah dah serap dalam tubuh korangkan ? Bahan kimia pun mula membina tapak didalam badan korang untuk membuat rumah . Dan kalau lepas 3 hari korang tak minum air pelangi tu secara automatiknya bahan kimia tu akan keluar sendiri dari badan korang . TAPI korang bayangkan korang minum air tu hari-hari selama 30 tahun tak ker jadi orang plastik disebabkan bahan kimia yang sama untuk membuat kerusi plastik ? =___=

kedua :

Orang plastik  kedua yang memang aku tak suka orang yang berpura-pura . Erghhh ni lagilah keturunan plastik =__________= . Orang yang bila depan kita baik je, lidah dia lagi keras dari gigi dia . Tapi bila belakang kita pedang pun tak setajam lidah dia . Orang yang macam ni semua orang kat dunia ni akan jumpa . Tak kira siapa pun . Kenapa lah takde kempen membanteras orang plastik . Kalau ada aku antara ahli paling aktif . Bahahha (gebang lebih) . Aku ni memanglah bukan orang yang baik tapi aku tunjuk je mata aku yang ala-ala nak telan orang ni . Kawan aku keje cakap jangan pandang orang ala-ala tak puas hati . Aku jawab senang je "Allah yang beri mata ni kat aku, jadi siapa yang kutuk tu sama je dia kutuk ciptaan Allah ." <--- Ayat bajet alim je kan ? Ngeee budak suka merepek begitulah haha .

K lah sekali lagi kalau salah info atau apa-apa yang buat korang terasa bagai aku mintak maaf . Bye . 

dah baca?dah komen?SUKA? likelah hee

2 comments:

Mohd Nazirul said...

hehe.. mind to follow me back.. tq/..

aqilah mohamad said...

yeahh sure :)